Privacyverklaring & Alg. Voorw.


Om uw opdracht aan ons naar uw tevredenheid te kunnen uitvoeren, slaan wij gegevens van u op. Daar maken we geen geheim van. Lees hieronder méér over welke gegevens wij van u (en eventuele partner) opslaan en hoe wij die gebruiken.
PRIVACY VERKLARING

Wat is de AVG? 

De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) is de nieuwe privacywet die op 25 mei 2018 de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) vervangt. De AVG is in vergelijking met de Wet Bescherming Persoonsgegevens een stuk strenger voor organisaties. 

Wij leggen onderstaande persoonlijke gegevens van u vast (* = idem voor eventuele partner):
- Geslacht *
- Voorletters *
- Voornamen *
- Tussenvoegsel(s) *
- Achternaam *
- Burgerservicenummer *
- Geboortedatum *
- Geboorteplaats *
- Huidige woonadres inclusief postcode en woonplaats
- Telefoonnummer
- Emailadres
- Nationaliteit *
- Bankrekeningnummer (Iban) *
- Gezinssituatie
- Soort Identiteitsbewijs *
- Nummer Identiteitsbewijs *
- Plaats van Afgifte *
- Geldig tot *
- Naam, Geslacht, Voornamen, Geboortedatum, Inwonend Ja/Nee van eventuele kinderen *
- Naam werkgever *
- Contactpersoon Werkgever *
- Adres werkgever inclusief postcode en plaats *
- Telefoonnummer *
- Emailadres *

Wij leggen onderstaande financiële gegevens van u (en eventuele partner) vast:
- Alle mogelijke vormen van inkomen en uitgaven

Wij leggen onderstaande gegevens van de schuldeisers van u (en eventuele partner) vast:
- Naam schuldeiser, dossierkenmerk, eventuele opdrachtgever, emailadres, postadres inclusief postcode en plaats, openstaand bedrag, rekeningnummer

Wij leggen onderstaande gegevens van de, door ons maandelijks te voldoen, financiële verplichtingen van u (en eventuele partner) vast:
- Naam verplichting, dossierkenmerk, emailadres, postadres inclusief postcode en plaats, openstaand bedrag, rekeningnummer

Waarom leggen wij de gegevens vast?
Deze gegevens zijn voor ons noodzakelijk om uw opdracht aan ons naar behoren te kunnen uitvoeren en te communiceren met betrokken derden (werkgever, schuldeisers en maandelijkse financiële verplichtingen).

Welke gegevens geven wij door aan derden?
Alléén de gegevens die nodig zijn om de informatie te krijgen die nodig is om uw opdracht aan ons naar behoren te kunnen uitvoeren.

Wat zijn uw rechten?
Het is goed te weten dat u het recht heeft uw gegevens in te zien, te wijzigen, over te dragen aan derden of te laten anonimiseren.

Wat is verder goed om te weten?
Uw gegevens worden gebruikt om te communiceren met werkgever(s), schuldeiser(s) en andere instellingen zoals uw maandelijkse financiële verplichtingen.

Beveiliging van uw gegevens heeft onze hoogste prioriteit maar wij merken wel op dat wij afhankelijk zijn van derde partijen (softwareleveranciers).

Alle medewerkers van Ovidius Financiële Zorg zijn op de hoogte van de wijze waarop wij omgaan met privacy.

Al onze medewerkers hebben toegang tot uw persoonlijke gegevens. Indien er anderen dan onze medewerkers inzage hebben gehad in uw persoonlijke gegevens dan wordt dit geregistreerd.

Al uw gegevens worden automatisch één jaar na datum beëindiging verwijderd.


ALGEMENE VOORWAARDEN

Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Organisatie: Ovidius Financiële Zorg, haar directie en/of medewerkers;
Werkzaamheden: Budgetcoaching of budgetbeheer.

Inventarisatie Schulden: benaderen van mogelijke schuldeisers met verzoek van opgave openstaand saldo om op die manier inzicht te krijgen in de financiële positie van cliënt(en) voor zover dit vorderingen betreffen welke conform WCK bemiddelbaar zijn.

Financieel stabiel: een stabiel inkomens- en uitgavenpatroon (waarbij maandelijkse vaste lasten stipt op tijd voldaan zijn) en minimaal één kalendermaand geen nieuw ingediende vorderingen. Let op: Indien een vordering door cliënt wordt ingediend, wordt altijd opgevraagd bij de schuldeiser wanneer de vordering is ontstaan en wanneer de cliënt voor het laatst geïnformeerd is door de schuldeiser.

Budgetbeheer: het geheel van activiteiten in het kader van het beheren van het beschikbare budget van de cliënt(en) en het overeenkomstig het vastgestelde budgetplan verrichten van betalingen voor huur, zorgverzekering en energie door de organisatie.

Budgetplan: het in overleg met de cliënt(en) opgestelde plan waarin op basis van het beschikbare budget de overeengekomen betalingen plaatsvinden en waarbij eventueel reserveringen voor periodieke financiële verplichtingen worden gedaan door de organisatie.

Inkomen: inkomsten uit hoofde van een arbeidsverhouding, sociale zekerheidswetten, inkomensondersteunende maatregelen en overige componenten, die in redelijkheid en billijkheid tot het inkomen gerekend kunnen worden.

Cliënt(en): de natuurlijke persoon die een opdracht gegeven heeft aan de organisatie.

Budgetbeheer in combinatie met een schuldregelende instelling
1. Indien de cliënt(en) met een schuldregelende instelling een overeenkomst tot schuldregeling heeft gesloten, zijn naast de bepalingen van de overeenkomst en algemene voorwaarden van de organisatie tevens de overeenkomst en algemene voorwaarden van de schuldregelende instelling van toepassing.
2. De organisatie en de schuldregelende instelling zullen de werkzaamheden in het kader van het budgetbeheer en de schuldregeling onderling afstemmen.

Budgetplan
3. De organisatie stelt in samenspraak met de cliënt(en) een budgetplan op.
4. De inkomsten en uitgaven van de cliënt(en) vormen de basis voor het opstellen van het budgetplan.
5. Bij het opstellen van het budgetplan dienen de inkomsten en uitgaven van de cliënt(en) met elkaar in evenwicht te zijn.
6. Bij het opstellen van het budgetplan dient in ieder geval bij voorrang de betaling van de kosten van de werkzaamheden van de organisatie en de overeengekomen betalingen te worden gewaarborgd. Voor zover deze kosten een niet maandelijks karakter hebben, wordt door de organisatie hiervoor gereserveerd.
7. In het kader van de werkzaamheden is geen roodstand mogelijk.
8. Indien de organisatie en de cliënt(en) geen overeenstemming kunnen bereiken over de inhoud van het budgetplan, bepaalt de organisatie de inhoud van het plan.
9. In het budgetplan kunnen alleen door cliënt(en) wijzigingen worden aangebracht indien deze door de organisatie en cliënt(en) schriftelijk worden overeengekomen, behoudens
a. in geval van dat wijzigingen die betrekking hebben op een periodieke aanpassing van de vaste lasten en het inkomen, of
b. er in het belang van de cliënt(en) een of meer betalingsregelingen dienen te worden getroffen ter voorkoming van huisuitzetting, afsluiting van water of energie of royement van de ziektekostenverzekering of gijzeling.

De cliënt(en) wordt terstond schriftelijk op de hoogte gesteld van de getroffen betalingsregeling(en).

Verplichtingen organisatie
10. De organisatie zal de cliënt(en) periodiek schriftelijk informeren over de voortgang van de werkzaamheden.
11. De organisatie heeft aan zijn informatieplicht voldaan door het maandelijks ter beschikking stellen van een afschrift van de rekening dan wel het digitaal ter beschikking stellen van hetzelfde beogende overzicht(en).
12. De organisatie ontvangt van de cliënt(en) een machtiging om (een gedeelte van) het inkomen van de cliënt(en) te ontvangen en op basis daarvan uitvoering aan het budgetplan te geven.

Verplichtingen cliënt(en)
13. De cliënt(en) blijft steeds zelf volledig verantwoordelijk voor zijn financiële verplichtingen en is gehouden alle voor de werkzaamheden relevante informatie onverwijld aan de organisatie te melden.
14. De cliënt(en) verplicht zich tot maximale inzet om een zo hoog mogelijk maandelijks inkomen te verwerven.
15. De vergoeding voor onze dienstverlening is bij vooruitbetaling verschuldigd. De organisatie behoudt zich het recht voor bij constatering van een betalingsachterstand de dienstverlening zonder overleg te beëindigen.
16. Cliënt(en) moeten zich onthouden van ongewenst taalgebruik. Hieronder vallen onder andere bedreigingen, scheldpartijen en andere onheuse bejegeningen.

Informatie en registratie
17. De organisatie is in het kader van de uitvoering van zijn werkzaamheden (opvraag openstaand saldo of maandelijkse vaste lasten te voldoen) steeds bevoegd tot het uitwisselen van alle relevante informatie met derden. Wij zullen geen informatie verstrekken aan andere partijen tenzij dit een wettelijk verplicht karakter heeft. 
18. De cliënt(en) is bekend met de opname van zijn persoonsgegevens in de persoonsregistratie van de organisatie.
19. Op de persoonsregistratie van de organisatie is de Algemene Verordening Gegevensbescherming van toepassing. Al uw gegevens worden automatisch één jaar na datum beëindiging verwijderd.

Aansprakelijkheid
20. De organisatie is niet aansprakelijk voor eventuele schade, van welke aard, onder welke benaming en van welke omvang dan ook, die de cliënt(en) door toedoen van de organisatie bij het uitvoeren van de werkzaamheden lijdt behoudens in het geval van opzet of grove schuld van de organisatie.

Slotbepalingen
21. De administratie van de organisatie strekt, onverminderd de bevoegdheid van de cliënt(en) tot het leveren van tegenbewijs, tot volledig bewijs van alle door haar voor rekening van de cliënt(en) in het kader van de werkzaamheden verrichte handelingen, betalingen en reserveringen.
22. De organisatie kan in rechte ten bewijze van haar handelingen, betalingen en reserveringen en het saldo volstaan met het produceren van door de organisatie conform getekende uittreksels uit haar administratie.
23. Op de overeenkomst van de organisatie en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
24. Deze algemene voorwaarden kunnen worden aangehaald als “Algemene Voorwaarden Ovidius Financiële Zorg”.
Share by: